۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۰۹۹۵۳
خالد قدومی:

معامله قرن یک بده بستان سیاسی است | موشک در برابر موشک در دستور کار است

معامله قرن یک بده بستان سیاسی است | موشک در برابر موشک در دستور کار است
نماینده جنبش حماس در تهران با بیان اینکه معامله قرن یک بده بستان سیاسی برای نجات از فشار است، از مخالفت همه گروه های فلسطینی با این طرح ننگین خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس بعد از ظهر امروز شنبه ۲۵ خرداد سال ۹۸ در نشستی رسانه‌ای در محل خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: معامله قرن همانطور که از نامش مشخص است، به یک بده بستان سیاسی شباهت دارد تا یک معاهده بین المللی.

وی ادامه داد: فلسطینیان اجلاس آینده در بحرین را به رسمیت نمی‌شناسند. باید توجه کرد چگونه یک اجلاس و معاهده بین‌المللی در حال شکل‌گیری است که هیچ کدام از طرف‌های فلسطینی در آن حضور ندارند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس با تشریح ابعاد مختلف معامله قرن، ابراز داشت: واقعیت امر این است که دونالد ترامپ به دنبال کار تبلیغاتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. همچنین وی تلاش می‌کند با این کار شریک سیاسی خود، نتانیاهو را که در شرایط بدی قرار دارد نجات دهد.

قدومی تصریح کرد: در معامله پیش‌رو بدون شک دو دسته قرار دارند. جریان نخست که پشت آمریکا و جریانات صهیونیستی هستند، و در مقابل کسانی هستند که جریان مقاومت را قبول دارند. بدون شک در این دوراهی، ما تمامی توان خود را برای مقاومت به کار خواهیم گرفت. زیرا اعتقاد داریم طرف دیگر ماجرا تصمیم دارد در ذیل پرچم آمریکا حرکت کند.

وی ادامه داد: اقدامات عملی معامله قرن حمایت از اسرائیل، نابودی فلسطینان، انگ زدن به حماس و سپاه به منظور تروریست خواندن آن‌ها است.

وی با اشاره به اجلاس پیشرو در کشور بحرین گفت: این اجلاس هم همانند پروژه‌هایی، چون انتقال سفارت آمریکا به قدس و محاصره تنها کشوری که در برابر توطئه آمریکا ایستاده است، بخشی از معامله قرن است که هدف از آن دشمنی با جبهه مقاومت و دوستی با اسرائیل است، لذا همه ما موظفیم با تداوم برنامه‌های مقاومت در مقابل این طرح آمریکایی بایستیم.

قدومی افزود: دشمنی اسرائیل علیه فلسطین همیشگی بوده و متوقف نخواهد شد، مشکل اصلی اسرائیل امروز تشکیل کابینه است و رقیبان راستگرا هم از نتانیاهو گله‌مندند که شما نتوانستید به شکل قاطع با مسأله غزه روبرو شوید و اسرائیل هم برای خروج از بحران مقاومت فرار رو به جلو را انتخاب کرده است.

نماینده جنبش حماس در تهران خاطرنشان کرد: پاسخ ما به اسرائیل همیشگی است؛ هر وقت آن‌ها حمله کرده‌اند ما هم مقاومت کرده‌ایم و در حد توان سعی کرده‌ایم تا حقوق مشروع مردم فلسطین را تأمین، محاصره ظالمانه علیه غزه را برطرف و زندگی شرافت مندانه‌ای را برای مردم تأمین کنیم.

قدومی تأکید کرد: ما به دشمن اجازه نمی‌دهیم قواعد درگیری را تغییر دهند، اگر قرار باشد خانه‌های ما زیر بمباران دشمن قرار گیرد، خانه‌های شهروندان اسرائیلی نیز زیر ضربات کوبنده ما خواهند بود.

نماینده جریان مقاومت در فلسطین، با اشاره به پیشنهاد رهبر انقلاب برای رای گیری از ساکنین فلسطین، هدف مقام معظم رهبری را در این پیشنهاد، تمامی شهروندان فلسطینی عنوان کرد و افزود: مشکل اساسی از طرف مقابل یعنی اسرائیل است؛ ما در این زمینه برنامه‌های زیادی داریم، ولی متاسفانه رژیم صهیونیستی، انسانیت را به رسمیت نمی‌شناسند.

قدومی ادامه داد: مسأله مهم دیگر تعیین سرنوشت زندانیان اسیر در بند رژیم اسرائیل است و تعیین حق سرنوشت تا زمانی که فلسطینیان در بند باشند امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه در وهله اول باید اشغال فلسطین برچیده شود و بعد از آن به مذاکره بشینیم، گفت: هر طرحی که در اجلاس بحرین مطرح شود، خلاف قوانین ماست و پیام ما این است خروجی این اجلاس تضییع حقوق قانونی ملت فلسطین است.

نماینده جنبش حماس در ایران با اشاره به آخرین تحولات راهپیمایی بازگشت، اظهار داشت: این راهپیمایی‌ها، چهره پلید رژیم صهیونیستی را برای مردم جهان آشکار کرده و هدف تمامی آن برچیدن محاصره غزه است.

خالد قدومی گفت: مردم در این راهپیمایی هدف والایی دنبال می‌کنند که همانا حرکت به سمت آزاد سازی فلسطین است و رژیم غاصب اسرائیل هرگز به هدف شوم خود نخواهد رسید.

قدومی در جریان این نشست در پاسخ به این پرسش که نظر محمود عباس به عنوان رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص معامله قرن چیست، ابراز داشت: بنده مطلع شده‌ام که «ابو مازن» تا کنون همانند سایر فلسطینیان مخالف اجلاس پیش رو در بحرین است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص حوادث پیش آمده در دریای عمان و حمله به دو نفتکش، تأکید کرد: ما در فلسطین نباید وارد کش و قوس‌های منطقه شویم، زیرا وقت آن نیست که این اختلافات را بیشتر کنیم.

نماینده جریان مقاومت فلسطین حماس در پایان ضمن تشکر ازحمایت‎‌های همیشگی جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: ایران دوست و یاور ماست و ما ملت‌های عربی را نیز پشتوانه خوبی برای خود می‌دانیم؛ خطاب به ملت‌های منطقه می‌گویم که اگر قرار باشد سلاحی را به کار ببریم، بهتر است که علیه دشمن مشترک ما یعنی رژیم صهیونیستی باشد نه اینکه ملت‌ها به سمتی حرکت کننده که گاو شیرده خطاب شوند. /۸۵۶/پ200/ق

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات